Що слід розуміти під поняттям
мовленнєвої підготовки та
готовності дитини до школи?
Дитина повинна
вміти висловлювати свою
думку не окремими словами і словосполученнями, а реченнями. У цих реченнях
повинні прослідковуватися хід її думки та твердження. Малюк
6-річного віку ідучи до
школи повинен власними словами переказати невеличкий текст.
Реалізувати ці завдання поклик батьків. Ніщо не може замінити дитині радість
спілкування з близькими людьми. Безумовно,
сучасне життя складне. Але не втрачайте можливості хоча б у вечірні години
приділити увагу дитині розвивайте її мовний центр: запитайте,
як провела день, з ким спілкувалась, що нового побачила чи почула. Такі бесіди
з дошкільником безумомно тільки розвиватимуть
мовлення.
Не менш важливе значення для дошкільника має словниковий
запас.
В арсеналі
6-річної підготовленої дитини повинно бути біля 3 000 слів
(для порівняння, у дорослого – 5 000). Достатньо розвинута дитина цього
віку повинна використовувати у спілкуванні всі частини мови.
І ще – обов'язково зверніть увагу на звукову культуру мови своєї дитини.
Вслухайтесь в її мову. Йдучи до школи, дитина повинна виразно вимовляти всі голосні і приголосні звуки рідної мови і розмовляти реченнями. Не
намагайтесь формально пройти з дитиною медичний огляд перед школою. У дітей цього
віку випадають так звані молочні зуби і з'являються справжні. Зверніть увагу:
які нові зуби? Якщо бачите відхилення від норми, зверніться до
лікаря-ортодонта. Дуже часто в логопедичній практиці дефекти зубів спотворюють
звуковимову.
Відсутність
носового дихання-симптом який
має насторожити вас під час не ефективної логопедичної підготовки дитини .
Гнусавий відтінок мови залежить від неправильного мовленнєвого дихання.
Консультація лора в цьому випадку обов'язкова.
Зміни в
темпі мовлення (швидкий або уповільнений), заїкання зобов'язують
відвідати невропатолога. Батьки повинні пам'ятати, що звукові спотворення не
тільки роблять мову некрасивою і незрозумілою іншим. Закріплюючись, ці недоліки
стають далі серйозною перешкодою для засвоєння школярами граматичного письма.
Діти пишуть так, як вимовляють: лобота (робота), сиска (шишка) і т.д. У дітей
цього віку повинен бути підготовлений,
розвинений так званий фонематичний слух, тобто діти
повинні вміти розпізнавати і точно відтворювати звуки.
Шановні
батьки, слідкуйте за своєю мовою. Вона безумовно повинна бути виразною,
грамотною, емоційною. Пам'ятайте, що ваша мова –
зразок для наслідування вашій дитині.
Комментариев нет:
Отправить комментарий