четверг, 14 мая 2020 г.


Що слід розуміти під поняттям 
мовленнєвої  підготовки та готовності дитини до школи?

Перш за все  розвиток зв'язного мовлення.

Дитина повинна вміти висловлювати свою думку не окремими словами і словосполученнями, а реченнями. У цих реченнях повинні прослідковуватися  хід її думки та твердження. Малюк 6-річного віку ідучи до школи повинен власними словами переказати невеличкий текст. Реалізувати ці завдання поклик батьків. Ніщо не може замінити дитині радість спілкування з близькими людьми. Безумовно, сучасне життя складне. Але не втрачайте можливості хоча б у вечірні години приділити увагу дитині розвивайте її мовний центр: запитайте, як провела день, з ким спілкувалась, що нового побачила чи почула. Такі бесіди з дошкільником безумомно тільки розвиватимуть мовлення.
Не менш важливе значення для дошкільника має словниковий запас.
В арсеналі 6-річної підготовленої дитини повинно бути біля 3 000 слів (для порівняння, у дорослого – 5 000). Достатньо розвинута дитина цього віку повинна використовувати у спілкуванні всі частини мови.
І ще – обов'язково зверніть увагу на звукову культуру мови своєї дитини.
Вслухайтесь в її мову. Йдучи до школи, дитина повинна виразно вимовляти всі голосні і приголосні звуки рідної мови і розмовляти реченнями.     Не намагайтесь формально пройти з дитиною медичний огляд перед школою. У дітей цього віку випадають так звані молочні зуби і з'являються справжні. Зверніть увагу: які нові зуби? Якщо бачите відхилення від норми, зверніться до лікаря-ортодонта. Дуже часто в логопедичній практиці дефекти зубів спотворюють звуковимову.
Відсутність носового дихання-симптом який має насторожити вас під час не ефективної логопедичної підготовки дитини . Гнусавий відтінок мови залежить від неправильного мовленнєвого дихання. Консультація лора в цьому випадку обов'язкова.
Зміни в темпі мовлення (швидкий або уповільнений), заїкання зобов'язують відвідати невропатолога. Батьки повинні пам'ятати, що звукові спотворення не тільки роблять мову некрасивою і незрозумілою іншим. Закріплюючись, ці недоліки стають далі серйозною перешкодою для засвоєння школярами граматичного письма. Діти пишуть так, як вимовляють: лобота (робота), сиска (шишка) і т.д. У дітей цього віку повинен бути підготовлений, розвинений так званий фонематичний слух, тобто діти повинні вміти розпізнавати і точно відтворювати звуки.
Шановні батьки, слідкуйте  за  своєю  мовою. Вона безумовно повинна бути виразною, грамотною, емоційною. Пам'ятайте, що ваша мова – зразок для наслідування вашій дитині.

Комментариев нет:

Отправить комментарий