среда, 1 апреля 2020 г.

Взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення.

Вади звуковимови з проявами недорозвинення фонематичного сприймання найбільш поширені у дошкільників. Якщо ці вади не пов'язані з вадами слуху, з тяжким недорозвиненням у дитини лексич­ної та граматичної систем, їх визначають як дислалію або ФФНМ (фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення).
Такі дефекти спричинені функціональною незрілістю мовлен­нєво-рухового аналізатора і недостатнім слуховим контролем влас­ного мовлення, а також анатомо-фізіологічними дефектами мовлен­нєвого апарату. При цьому спостерігається неправильна вимова зву­ків, порушення мовленнєвого дихання. Зазвичай ці порушення су­проводжуються відхиленнями у формуванні фонематичних функцій (фонематичного сприймання, уявлень, звукового аналізу).
Для подолання мовленнєвих вад  спрямовані  такі напрямки:
1.Підготовка артикуляційного апарату до формування артикуляційних укладів
корекція мовленнєвого дихання і голосу;
2. розвиток артикуляційних рухів та певних особливостей якості цихтрухів — їх сили, точності, координованостї, синхронності;
3. Корекція дефектів звуковимови:
постановка звуків та їх автоматизація;
диференціація звуків; розвиток самоконтролю
 формування активного самостійного спілкування.
4.  Корекція фонематичного розвитку:
     формування звукових образів слів;
      розвиток фонематичного аналізу.
5.  Удосконалення навичок граматично правильного мовлення:
      диференціація предметно-синтаксичного значення грама­тичних морфем;
     формування навички їх практичного виокремлення;
    формування спрямованості уваги на граматичне оформ­лення мовлення;
   формування уміння вживати різні типи синтаксичних кон­струкцій речення;
    розвиток трансформаційних синтаксичних операцій.
5. Розвиток активної пізнавальної діяльності, невербального
 мислення, пам'яті, уваги, зорового гнозису.

Комментариев нет:

Отправить комментарий