Взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення.
Вади звуковимови з проявами недорозвинення фонематичного сприймання найбільш поширені у дошкільників. Якщо ці вади не пов'язані з вадами слуху, з тяжким недорозвиненням у дитини лексичної та граматичної систем, їх визначають як дислалію або ФФНМ (фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення).
Такі дефекти спричинені функціональною незрілістю мовленнєво-рухового аналізатора і недостатнім слуховим контролем власного мовлення, а також анатомо-фізіологічними дефектами мовленнєвого апарату. При цьому спостерігається неправильна вимова звуків, порушення мовленнєвого дихання. Зазвичай ці порушення супроводжуються відхиленнями у формуванні фонематичних функцій (фонематичного сприймання, уявлень, звукового аналізу).
Для подолання мовленнєвих вад спрямовані такі напрямки:
1.Підготовка артикуляційного апарату до формування артикуляційних укладів
корекція мовленнєвого дихання і голосу;
2. розвиток артикуляційних рухів та певних особливостей якості цихтрухів — їх сили, точності, координованостї, синхронності;
3. Корекція дефектів звуковимови:
постановка звуків та їх автоматизація;
диференціація звуків; розвиток самоконтролю
формування активного самостійного спілкування.
4. Корекція фонематичного розвитку:
формування звукових образів слів;
розвиток фонематичного аналізу.
5. Удосконалення навичок граматично правильного мовлення:
диференціація предметно-синтаксичного значення граматичних морфем;
формування навички їх практичного виокремлення;
формування спрямованості уваги на граматичне оформлення мовлення;
формування уміння вживати різні типи синтаксичних конструкцій речення;
розвиток трансформаційних синтаксичних операцій.
5. Розвиток активної пізнавальної діяльності, невербального
мислення, пам'яті, уваги, зорового гнозису.
Комментариев нет:
Отправить комментарий